Monday, June 18, 2012

Bersempena dengan hari ayah suka saya sampaikan penghargaan kepada ayah yang sudah meninggal , dia tinggal dalam hati saya

Sunggupun ayah saya menerima persekolahan sampai tingkatan tiga , dia adalah orang yang cermelang , 8 nilai murni 1 Malaysia ada terdapat padanya.

1)Rendah hati : Cara hidup nya sederhaha , berbelanja jimat untuk dirinya, sarapan pagi roti dengan kopi o. Sungguhun Ketua Kilang papan selalu turun padang untuk memberikan bantuan kepada pekerja pekerja kilang.

2) Tabah hati : Tabah hati mendidik saya menulis karangan , buat matematik main harmonika , tabah hati untuk memastikan Kilang tersusun , Akaun kemas kini setiap hari sebelum balik makan malam . Lepas makan malam lagi bekerja di Syarikat Kontrak sampai pukul 10 malam . Kesesokan hari bangun pukul 6 hantar anak pi sekolah sebelum kerja.

3) Kesetiaan: Berkhidmat selama 45 tahun untuk Syarikat papan dan 50 tahun untuk syarikat kontrak dimana dia berkerja part time

4) Integriti : Jujur dan selalu menjaga Kepentingan syarikat yang dia berkhidmat kepada

5) Penerimaan : Mengekalkan hubungan yang baik dengan rakan sejawat , jiran dan kawa kawan yang terdiri daripada pelbagai bangsa , tak berasa iri hati dan menuntut lebih dari majikan ,terima apa yang diberikan, tapi sanggup kerja rajin dan jujur ntuk pendapan yang berlebihan

6)Pendidikan : Dia ambil berat terhadap pendidikan anak nya , dan sanggup mempelajari kemahiran baru melalui pemerhatian dan baca surat khabar.

7)Budaya kecermelangan: Sanggup memperbaiki kemahiran melalui pemerhatian , mengunggi pameran ,expo untuk memperolehi imul baru. Dan sanggup membantu pelanggan untuk menyelesaikan masaalah mereka dan memberikan ideal yang bermanfaat kepada prlanggan. Bagi pelangan itu adalah merupakan nilai tambah untuk mereka.

8)Meritokasi: Dia dapat memberikan keutamaan kepada kerja nya dan menyeimbangankan masa dan tenaga nya untuk syarikat , keluarga dan Komuniti.

No comments: